dijous, 29 de novembre del 2012

En què pensem?

Dissabte, després de parlar amb el Lluc, no podia parar de pensar. El cap només feia que anar d’un pensament a un altre.

Encara que la càmera de la webcam no estava molt clara, podia veure que, fins i tot estant malalt, el Lluc era feliç. Estava content amb la iniciativa d’aquest blog i m’explicava que a la propera sessió de quimio li diria a la seva mami que li fes fotos un altre cop, el primer cop va ser per enviar-nos-les i que veiéssim el molt valent que és... Aquest cop serà perquè la gent vegi el que lluiten tots el malalts per seguir endavant i per donar credibilitat del que està passant i que la gent ens segueixi ajudant.

Mentre jo continuava a la cuina, escoltava al Lluc parlar amb el seu cosí, el meu fill Max, estaven contents i el Max li deia que tindria un cosí famós... I jo al·lucinava de veure amb quina facilitat troben el cantó positiu de les coses...

I de cop em vaig trobar pensant que ximples arribem a ser els adults. Tot són problemes, mal de caps, vivim estressats, de pressa, com si se’ns acabes el món, deixant passar moment realment meravellosos, únics i irrepetibles, perquè sempre pensem que tenim temps més endavant o que ja trobarem un altre moment. I mai pensem que potser aquell moment i aquella oportunitat, ja no tornarà a repetir-se.

Mai creiem que una malaltia així ens arribarà a nosaltres, “ a mi això no em passarà mai” quants cops ho hem arribat a dir o pensar, però hauríem de ser realistes i veure que cada cop tenim més gent propera a qui li arriba. Qui de vosaltres no té un amic, un familiar o un conegut que li ha passat??

Només vull recordar-vos que tota aquesta gent s’aixeca cada dia pensant que ells poden i que ho aconseguiran, així dia rera dia, sense poder permetre’s el luxe de perdre les forces ni les ganes. Han de lluitar de valent perquè hi hagi un demà a les seves vides, per guanyar totes i cada una de les batalles que els porti a guanyar la guerra definitiva a la seva malaltia.

Sé que desgraciadament hi ha gent amb molts problemes que no són de salut però també són molt greus. No tenen una llar com nosaltres, ni recursos econòmics per tirar endavant la pròpia vida i la de les seves famílies. I sé que tots nosaltres també tenim les nostres coses, però no ens falta el més important: la salut. I sense això, no tenim res. Així que us pregunto: En què estem pensant? Quan les coses no ens surtin tal i com esperàvem, quan pensem: quin desastre!!! Recordeu que no es cert, que som afortunats, que tenim el principal. Que son molts els que lluiten cada dia per seguir al nostre costat i no marxar abans d’hora... Així que, si us plau: aprofitem-ho!!

No deixeu de mirar aquest video, val la pena recordar-ho.


2 comentaris:

  1. Hola, malauradament tens tota la rao del mon, jo soc de terrassa, tinc dos fills, el gran Alex d'once anys esta diagnosticat de Trastorn de l'espectre autista, encara que el seu grau es bastant lleu, jo des de que al meu fill li van diagnosticar el trastorn mai hem baixat la guardia i fem tot el que podem perque el seu dia a dia sigui mes facil, pero jo no sabia que era passar una nit sencera sense dormir fins que el passat 27 de setembre van ingressar al meu altre fill petit de tan sols 4 anys, el Max, i el dia 5 d`'octubre conec per primer cop la paraula HISTIOCITOSIS DE CELULAS DE LANGERHANS...el meu fill encara esta amb quimio i tot de moment esta sortint molt be...mai penses que et pot passar a tu, fins que et passa...un peto molt fort a tots i SORTIREM, SEGUR QUE SI...especialment a aquest fantastic guerrer Lluch...

    ResponElimina
  2. Hola, em primer lloc em sap molt de greu el que us està passant, jo també sóc mama i sé el que es pateix per un fill des del que el moment que sabem que estem embarassades. I des de les hores ja no ho deixen de fer-ho mai més. Sí que gràcies a Déu, he tingut la sort de tenir als meus fills sans però desgraciadament amb el Lluc he aprés que aquesta por és horrorosa, per tant, em puc fer una idea de tot el que sents. Volia donar-te tot el meu suport i dir-te que segur que el teu Max es posarà bé. Ja sé que cada nen és un món però estic segura que el Max és un lluitador com ho és el Lluc, i tot anirà igual de bé que al Lluc.
    Si us puc ajudar en qualsevol cosa, no deixis de dir-m'ho, pel que sigui, t'ho dic de tot cor. Sempre que vulguis pots escriure al blog o enviar-me un mail directament al correu del blog (contuayudapodremos@gmail.com)i no deixis d'informar-nos de com va tot.
    Un petó molt especial pel Max. Moltissims ànims i molta sort, que com bé dius tu SEGUR QUE TOT ANIRÀ MOLT BE!!!!

    ResponElimina